Influencer marketing to obecnie jedna z najbardziej popularnych strategii marketingu internetowego. Jak mówią dane, dzięki niemu sprzedaż rośnie.

nfluencer to przywódca opinii. Osoba ta jest wykorzystywana w marketingu internetowym do promocji produktów i usług. Ma ona wpływ na swoich odbiorców, dlatego branża marketingowa wykorzystuje ich do rozpowszechniania produktów i usług.

Influencer marketing – kim jest przywódca?

Influencerem może być w zasadzie każdy, ważne tylko, żeby miał swoje stałe miejsce w sieci. Może nim być: bloger, vloger, właściciel konta w mediach społecznościowych cieszącego się dużą popularnością albo ekspert w danej dziedzinie. Wszyscy, którzy mają sporo osób obserwujących, którzy dzielą się jakąś wiedzą i mają wpływ na zdanie innych, mogą działać jako influencerzy.

Influencer nie może być osoba przypadkową. Jego przekazy muszą się cechować wiarygodnością, dlatego tak ważne jest, by przekazywane przez niego treści były zgodne ze stanem faktycznym. Relacja influencera z odbiorcami bazuje na zaufaniu, którego nie można stracić.

Influencer to nie celebryta, ale osoba, której zdanie się liczy. Dobrze, aby miała wiedzę i wykształcenie w kierunku, na temat którego się wypowiada, bo to będzie dobrze świadczyło o jej przekazie.

Influencer marketing – zalety

Influencer marketing ma wiele zalet, dlatego jest tak chętnie wykorzystywany. Można podać następujące plusy:

– zmniejszenie odległości między konsumentem a producentem – internet łączy ludzi w sposób niepodrabialny, zmniejsza odległości, pozwala na kontakt z osobami, których nigdy możemy nie spotkać na żywo; dzięki temu zachodzi dużo lepszy przekaz informacji; kontakt w przypadku influencer marketingu jest bardzo indywidualny, bo przekaz trafia do konkretnej, pojedynczej osoby, o której wiadomo, może być zainteresowana daną treścią (a takich osób może być tysiące),

– influencer marketing wpływa na decyzje zakupowe wielu osób, o czym świadczą dane; wielu konsumentów korzysta z porad influencerów, szukając dobrego produktu,

– wiarygodność – o tym wspominaliśmy już wyżej; influencerzy pracują w imieniu konsumentów, a nie producentów, dlatego konsumenci wiedzą, że można im zaufać; wypracowanie sobie pozycji influencera jest bardzo ważne, równie ważne jest utrzymanie jej,

– storytelling – to sposób opowiadania o produkcie, czyli opowiadanie jego historii; influencer inaczej niż zwykła reklama nie mówi o danych, statystykach, ale opowiada o tym, jak poznał produkt, jak zadziałał on pierwszy raz itd., opowiada o kwestiach, które interesują samego konsumenta,

– wielokanałowość – influencerzy mogą docierać do swoich odbiorców wielokanałowo, czyli na różne sposoby, przez różne narzędzia.

Udostępnij