Aby w sposób skuteczny trafić do grupy docelowej, w szczególności na Facebooku, warto zainwestować w płatne reklamy. Z ich pomocą można uzyskać takie zasięgi, których nie da zwykłe prowadzenie fan page’a czy udostępnianie postów. Dlaczego kampania reklamowa na Facebooku jest tak ważna?

Po pierwsze – grupy docelowe na Facebooku

Facebook umożliwia doskonałe targetowanie do naszej grupy docelowej. Jest one dużo lepiej dopracowane, niż w Google Ads.

Nie da się ukryć, że naturalne zasięgi docierają przede wszystkim do osób przypadkowych. Oznacza to więc, że nie będą oni zbyt mocno zainteresowani daną stroną czy postami. Reklama na Facebooku jednak pozwala precyzyjnie określić grupy docelowe, do których skierowany ma być przekaz. Można zatem dotrzeć na przykład do matek poniżej trzydziestego roku życia albo osób, które niedawno były w Japonii. Kampania na Facebooku pomaga nawet określić grupy odbiorców z danej okolicy lub konkretnych miast.

Po drugie – natychmiastowe rezultaty kampanii w social media

Reklama na Facebooku, za którą zapłacimy, da nam rezultaty niemal natychmiastowe. Zarówno publikowana treść, jak i zdjęcia docierają do grupy docelowej natychmiast po uruchomieniu reklamy. Nie trzeba zatem czekać na polubienia ze strony innych, ponieważ ci natychmiast, gdy tylko zauważą reklamę, zainteresują się nią, daną stroną, a także kolejnymi postami.

Wielu użytkowników z Facebook jest równie aktywna na Instagramie.

Po trzecie – połączenie z Instagramem

Co ciekawe, jedną z niewątpliwych zalet kampanii na Facebooku jest możliwość połączenia ich razem z kampanią na Instagramie i stworzenie jednej. Wystarczy jedynie zintegrować oba konta, aby w łatwy i szybki sposób trafić do użytkowników obu portali społecznościowych. Warto podkreślić, że takie rozwiązanie pozwala nawet na dwukrotne zwiększenie zasięgów.

Jak prowadzić kampanie na Facebooku?

Osoby, które nie do końca znają się na kampaniach reklamowych, mogą nie wiedzieć, jak skutecznie je poprowadzić na Facebooku. Warto więc skorzystać w tym wypadku z pomocy agencji specjalizujących się w tym. Umożliwiają one między innymi przygotowanie reklamy, skonfigurowanie ich, optymalizację działań, raportowania kampanii, a nawet remarketing dla zainteresowanych.

Artykuł opracowany we współpracy z proweso.pl.

Udostępnij