Marketing 360 – jak działa?

    Każdy, kto kiedykolwiek miał wrażenie, że marka, produkt lub sama reklama go prześladują, z całą pewnością miał wówczas do czynienia z marketingiem 360, czyli kompleksowymi działaniami marketingowymi. Takie holistyczne podejście nadaje kampaniom reklamowym spójności, a jednocześnie sprzyjają monitorowaniu i ocenianiu podejmowanych działań. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje o marketingu 360!

    Czym jest marketing 360?

    Pojęcie to nie jest przypadkowe. Wzięło się bowiem od „komunikacji 360º”, która wskazuje na ciągłość, pełnię. Przywołując na myśl lekcje matematyki, możemy tu dostrzec koło – a idąc dalej, konsumenta znajdującego się pośrodku. Trafiają do niego wówczas komunikaty z wszystkich możliwych kanałów – online i offline, mniej i bardziej angażujące, informujące i perswazyjne.

    Tutaj jednak należy pamiętać o tym, że w marketingu 360 nie chodzi o to, żeby wykorzystać absolutnie wszystkie możliwe media. Wręcz przeciwnie – chodzi o synergię, optymalizację kampanii i dostosowanie działań do potrzeb firmy.

    Przykład kampanii marketingowej 360

    Na początku wiosny kierowca przejeżdża obok wulkanizatora – widzi reklamę outdoor, że czas już na zmianę opon na letnie. Następnie otrzymuje e-mail lub SMS z zaproszeniem do umówienia wizyty, może też wyświetlić mu się reklama w social mediach albo może usłyszeć spot w lokalnym radiu.

    Wzmacniające się wzajemnie komunikaty pozwolą szybciej i skuteczniej zbudować efektywny zasięg kampanii. Istnieje duża szansa, że klient wybierze właśnie tego, a nie innego wulkanizatora.

    Więcej przykładów kampanii 360 znajdziesz we wpisie: https://adnext.pl/blog/strategia/czy-skuteczna-komunikacja-360o-powinna-byc-idealnym-kolem/

    Dlaczego marketing 360 ma sens?

    Skuteczna komunikacja 360 powinna opierać się na wybieraniu właściwych narzędzi i odpowiednim ich wykorzystywaniu. Nie każda firma powinna fokusować swój budżet na social media czy reklamę outdoorową. Każda powinna natomiast zastanowić się, jaki ma cel i co chce osiągnąć. To w strategii marketingowej powinny zostać sprecyzowane potrzeby i środki do ich osiągania. Marketing 360 jest sposobem myślenia o marce w sposób całościowy – najpierw musi być idea, a potem dobór najlepszych narzędzi i opracowanie metod ich wykorzystania.

    Zainteresował Cię ten temat? Sprawdź ofertę firmy AdNext: https://adnext.pl/.

    Piotr Karwinowski

    Leave a Reply

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *