Kto jest kim w agencji interaktywnej?

    Nowoczesne technologie sprawiają, że agencje interaktywne w Warszawie to ważne miejsca na mapie miasta. Z ich usług korzysta coraz więcej podmiotów biznesowych. Szersze spektrum usług powoduje, że agencje tego typu zatrudniają kolejnych fachowców. Kogo najczęściej można w nich spotkać?

    Praca zespołowa

    Promowanie konkretnego produktu lub usługi jeszcze nigdy nie było tak drobiazgowo analizowane. Agencje reklamowe, które do niedawna w zupełności wystarczały, musiały mocno ewoluować w stronę działań interaktywnych. Praca nad konkretnym projektem polega na zespołowej burzy mózgów. W zależności od zakresu działań, stery przejmuje specjalista w jednej, bądź innej dziedzinie. Plan ogólny, a potem analiza efektów są wykonywane wspólnie. Korzystając z usług agencji interaktywnych w Warszawie warto wiedzieć, jakie kompetencje mają osoby, od których zależy strategia dla naszej firmy.

    1. Dyrektor kreatywny, zwany także artystycznym, to osoba, mająca opinię dobrego ducha agencji. Jest motorem napędowym do działań, stoi na straży tego, aby zobowiązania, jakich podjął się zespół, były realizowane właściwie i terminowo. Nadzoruje całokształt zadań, jakich podjęła się agencja.
    2. New Business Manager zdobywa nowych klientów. To dzięki niemu agencje interaktywne w Warszawie mają odpowiednie zlecenia, jak również dobre kontakty z klientami. Osoba na tym stanowisku dba o to, aby współpraca z agencją była postrzegana pozytywnie i chętnie wznawiana. Menager tego szczebla zajmuje się także negocjowaniem warunków, które będą korzystne dla każdej ze stron.
    3. Project Manager koordynuje i zarządza projektami. Jego udział w działaniach gwarantuje, że wszystko będzie zaplanowane, zorganizowane i zintegrowane. To wyjątkowo odpowiedzialne stanowisko, ponieważ na nim w zasadzie skupia się odpowiedzialność za poszczególne projekty na każdym etapie ich tworzenia. Jego aktywność jest wielotorowa.
    4. Specjalista SEM/SEO odpowiada za wszelkie działania, dotyczące pozycjonowania strony internetowej klienta. Przeprowadza analizę konkurencji, opracowuje także strategię, skrojoną na miarę konkretnej firmy. Wszystko po to, aby popularne wyszukiwarki usytuowały adres klienta jak najwyżej. Specjalista SEO dba również o poprawne i efektywne linkowanie danej witryny.
    5. Social Media Specialist jest fachowcem od mediów społecznościowych. Agencje interaktywne w Warszawie stawiają coraz mocniej na działania, związane z social media. Osoba, która podejmuje się takich działań, dba o wizerunek marki, prowadząc fanpage oraz komunikując się z followersami i komentującymi.
    6. Copywriter tworzy unikatowe treści na potrzeby reklamy content marketingu oraz buzz marketingu. Powinien mieć sporą wiedzę ogólną z wielu dziedzin, otwarty umysł oraz umiejętność poprawnego formułowania myśli w wersji pisanej. Jego teksty mają być nienachalną reklamą konkretnych usług oraz produktów.

    Liczba zadań, jakich podejmują się agencje interaktywne w Warszawie, stale rośnie. Z tego powodu ilość specjalistów, których można znaleźć w takich miejscach, jest otwarta i uzależniona od zasięgu działania.

    Piotr Karwinowski