Branding kinowy – sposób na skuteczne kampanie wizerunkowe

    Kino jest jedną z najciekawszych przestrzeni reklamowych, jakie możesz wykorzystać w celu prowadzenia skutecznych kampanii wizerunkowych. Oprócz tego, że stwarza Ci możliwości dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców, pozwala również w bardzo zróżnicowany sposób prowadzić działania promocyjne. Jeśli zależy Ci na budowaniu reputacji Twojej marki, weź pod uwagę możliwości, jakie stwarza reklama w kinie.

    Reklama on-screen

    To pierwsze skojarzenie, kiedy myślimy o prowadzeniu działań promocyjnych w kinie. Współpracując z profesjonalnym brokerem reklamy kinowej jak MultikinoMedia, możesz zdecydować się na wyświetlanie swoich materiałów promocyjnych w ramach pakietu skierowanego do konkretnej grupy odbiorców. Wyróżniane najczęściej pakiety to m.in.: kobiecy, męski, familijny i młodzieżowy. Jeśli specjaliści ds. PR i marketingu upatrują szans na powiązanie produktów z konkretnym tytułem, możesz zdecydować się także na prowadzenie kampanii follow the movie. I nie zapomnij życzyć klientom przyjemnego seansu, oczywiście w imieniu Twojej marki, decydując się na emisję planszy sponsorowanej tuż przed seansem. 

    Działania off-screen

    Hol kinowy stwarza nieograniczone możliwości dla przeprowadzania kampanii z wykorzystaniem elementów graficznych. Interaktywne standy na pewno zwrócą uwagę wszystkich gości kinowych. Umieszczone na nich logotyp oraz kolorystyka Twojej marki będą działać na potencjalnych klientów podprogowo. Możesz wykorzystać wobblery, naklejki adhezyjne i całą dostępną przestrzeń, by promować Twoją markę przy pomocy wszelkich materiałów graficznych. Jeśli chcesz, by każdy choć raz zapoznał się z logotypem Twojej marki, zaprojektuj okładkę na bilet kinowy!

    Wzmacnianie przekazu

    Skutecznym sposobem zwrócenia uwagi na Twoje produkty będzie sampling. Miłe hostessy mogą nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami – będą najlepszymi ambasadorkami Twojej firmy! Jeśli chcesz wzmocnić przekaz, pomyśl również o wykorzystaniu stoisk interaktywnych. Oprócz wzroku będą one oddziaływać też na inne zmysły, co pozwoli zapamiętać Twój przekaz na dłużej. 

    Z rozmachem – projekty specjalne

    Nic tak nie wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku marki, jak promocje. Możesz pomyśleć o tym, by w ramach kampanii wizerunkowej zdecydować się na zniżkę na bilety. Na pewno zostaniesz wtedy doceniony przez wszystkich gości kina. Możesz też negocjować z brokerem kinowym specjalne projekty promocyjne, dostosowane do charakteru Twoich produktów lub usług. Warto również śledzić kalendarz wydarzeń kinowych. Jeśli w najbliższych miesiącach zaplanowany jest maraton filmów dla kobiet, a Ty sprzedajesz kosmetyki, postaraj się o sponsoring całego wydarzenia. Broker reklamy pomoże Ci wtedy zaprojektować kampanię wizerunkową, proponując różne formy działań on-screen i off-screen, by skutecznie promować Twoją markę w czasie całego wydarzenia. 

    Jak widzisz, kampania kinowa ma bardzo różne oblicza. Dzięki umiejętnemu jej zaplanowaniu możesz osiągnąć wymierne efekty swojej strategii promocyjnej. Oddziałując na wiele zmysłów klientów masz większą szansę na to, że Twój produkt zostanie zapamiętany na dłużej.  

    Piotr Karwinowski