Posiadanie informacji na temat potencjalnych konsumentów jest niezwykle ważne z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy. To właśnie wiedza o potrzebach i preferencjach odbiorców pozwala na dostosowanie treści i zwiększenie sprzedaży. Tym zajmuje się automatyzacja działań marketingowych.

Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii. Dzieje się to za pomocą automatycznego gromadzenia danych na temat klientów i analizy ich potrzeb. Oprogramowanie identyfikuje klientów i kieruje ich w odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Automatyzacją zajmują się wyspecjalizowane firmy, takie jak PushAd, które za pomocą nowatorskich narzędzi, dostarczają rzetelnych informacji i tworzą spersonalizowane kampanie reklamowe. Oferty i treści są najczęściej przekazywane do odpowiednich grup klientów za pomocą, np. emaili. Innym podstawowym kanałem komunikacji są również powiadomienia push. Dzięki notyfikacjom można stworzyć pełny profil klienta, na postawie jego zachowania i zainteresowania różnymi treściami.

Jakie są podstawowe funkcje automatyzacji markeingu?

Marketing automationposiada kilka podstawowych funkcji, dzięki którym można jeszcze lepiej poznać, zrozumieć i wykorzystać informacje na temat potencjalnych klientów. Pierwszą z nich jest monitoring i analiza zachowania internautów, którzy odwiedzają daną stronę w sieci. Później, na jej postawie, segmentuje się klientów, np. ze względu na zainteresowania czy miejsce zamieszkania. Następnie automatycznie tworzy się oferty w pełni spersonalizowane, które poparte są danymi. Takie maile czy newslettery wysyła się do klientów, a za ich pomocą tworzy się listy e-mailingowe i bazy danych. Ostatnią funkcją jest monitorowanie reakcji odbiorców. Sprawdza się dzięki temu, ile osób otworzyło wiadomość, odrzuciło ją oraz jaki jest ogólny współczynnik klikalności. Wszystkie te działania prowadzą do znacznego wzrostu sprzedaży, zainteresowania odbiorców i utrzymania ich przy danej ofercie.

Udostępnij