Jak pozycjonować bloga? Sprawdź, co zrobić, by blog był widoczny w sieci

    Zarabianie na blogu jest kuszącą perspektywą w porównaniu do pracy na etacie. Praca w domowym zaciszu i zajmowanie się tym, co naprawdę się lubi, to marzenie wielu osób. Z tego powodu blogerów stale przybywa, podobnie jak blogów mających na celu wsparcie sprzedaży w sklepie online. Jeżeli chcesz zająć się prowadzeniem bloga lub już to robisz, jednak efekty Twojej pracy są mizerne, sprawdź, jak pozycjonować własną stronę. Dzięki temu blog będzie lepiej widoczny w sieci, a Ty zaczniesz na nim naprawdę zarabiać.

    1. Gdzie stworzyć bloga?
    2. Jak pozycjonować bloga? Przydatne narzędzia
    3. Tagi i social media

    4. Usługi agencji SEO – czy są niezbędne?

    Pozycjonowanie bloga sprawia, że zyski z jego prowadzenia pojawiają się znacznie szybciej i są regularne. Bez podjęcia działań tego typu blog jest rzadko odwiedzany, co przekłada się na niewielki ruch na stronie i brak zarobków. Co zrobić, by blog był dobrze widoczny w sieci? Oto sprawdzone porady, jak pozycjonować bloga.

    Gdzie stworzyć bloga?

    Pierwszą kwestią, na którą bloger powinien zwrócić szczególną uwagę, jest wybór miejsca, w jakim stworzy bloga. Jego wybór jest zależny przede wszystkim od funkcji, którą ma pełnić blog. Jeżeli jest to strona osobista, powinien być stroną, która istnieje samodzielnie. W przypadku sklepów i firm usługowych, blog może z powodzeniem znajdować się w podkatalogu. Według autorów stron takich jak Zgred.pl jest to najlepsza strategia SEO. Blog może również istnieć jak osobna domena lub poddomena. Takie rozwiązanie jest jednak mniej popularne, gdyż pozycjonowanie dwóch osobnych stron generuje dodatkowe koszty. Z tego powodu większość blogów w sieci jest umieszczanych w podkatalogach.

    Jak pozycjonować bloga? Przydatne narzędzia

    Pozycjonowanie bloga jest łatwiejsze, jeżeli korzysta się z odpowiednich narzędzi, jednak na początek przede wszystkim powinno się sprawdzić, jak radzi sobie konkurencja. Ważne jest zapoznanie się z konstrukcją menu i treści na jej stronie, a także ze sposobami wykorzystania rankingów, listingów, definicji itp. Ponadto powinno się sprawdzić, czy i jak konkurencja korzysta z social mediów.

    Jak pozycjonować bloga, gdy ma się niewielki budżet? W większości przypadków można skutecznie poprawić widoczność strony w sieci za pomocą darmowych narzędzi. Jednym z nich jest Keyword Planner, który służy do analizy słów kluczowych. Analizy fraz można dokonać również za pomocą Answerthepublic i Google Trends, które w szczególności przydaje się do planowania strategii SEO. W przypadku WordPressa przydatne są wtyczki takie jak Yoast i All in SEO.

    W pozycjonowaniu przydają się również wszelkie narzędzia służące do prowadzenia statystyk. Dzięki nim możliwe jest szybkie i proste przeanalizowanie, w jaki sposób różne działania wpływają na zwiększenie ruchu na blogu. W ten sposób podejmowane działania SEO są na bieżąco modyfikowane, jeżeli zachodzi taka potrzeba. Co więcej, statystyki przydają się planowania dalszej strategii pozycjonowania. Dzięki temu wydatki na kampanię szybciej się zwracają, a blog zaczyna zarabiać.

    Tagi i social media

    Tagi w przypadku pozycjonowania bloga mają ważne znaczenie, jednak ich używanie jest dość trudne. Dzieje się tak, gdyż tagi mogą powodować kanibalizację słów kluczowych. Często zdarza się, że nazwa kategorii lub artykułu jest identyczna jak tag, przez co pojawia się problem z thin content lub thin pages. Tagi mogą być jednak przydatne w czasie nawigacji po stronie, co jest widoczne w wielu sklepach internetowych. Dzięki nim użytkownikom takich sklepów znacznie łatwiej jest poruszać się pomiędzy stronami, jednak powinno się pamiętać, by uniknąć indeksacji tagów.

    W pozycjonowaniu blogów przydają się również social media. Dzięki nim możliwe jest dotarcie do większej liczby użytkowników. Posty na Facebooku, zdjęcia na Instagramie oraz wpisy na LinkedIn pomagają zwiększyć widoczność artykułów na blogu. Media społecznościowe przydają się zarówno firmom z branży e-commerce, jak i blogerom-pasjonatom. Co ważne, działania w social media powinny być odpowiednio skoordynowane. Przykładowo, zbyt długie posty na Facebooku są rzadko czytane, dlatego znacznie lepiej sprawdzają się krótsze, ciekawe zajawki, w których umieszcza się odnośniki do bloga. Na Instagramie można natomiast wykorzystać inspirujące zdjęcia, które opisze się za pomocą odpowiednich tagów.

    Usługi agencji SEO – czy są niezbędne?

    W przypadku pozycjonowania blogów wiele osób woli zdać się na pomoc specjalistów zamiast zajmować się nim samodzielnie. Usługi agencji SEO są rozbudowane, dlatego na pewnym etapie działania bloga korzystanie z nich jest z pewnością dobrym rozwiązaniem. Agencja zajmuje się nie tylko dobieraniem fraz kluczowych, planowaniem kampanii pozycjonujących i optymalizacją strony. Dodatkowo agencja prowadzi rozbudowane działania związane z content marketingiem, które obejmują między innymi tworzenie treści odsyłających do bloga, np. artykułów sponsorowanych na poczytnych portalach internetowych. Dzięki takim działaniom blog jest odpowiednio promowany, co przekłada się na wysokie zyski z jego prowadzenia lub z działalności w branży e-commerce.

    Piotr Karwinowski

    Leave a Reply

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *