Dobrze prowadzony blog może stać się składową sukcesu marketingowego Twojej firmy, ale czy zawsze? W niniejszym artykule zastanowimy się, dlaczego opieka nad blogiem firmy może nie przynosić oczekiwanych rezultatów.
Co w prowadzeniu bloga może pójść nie tak?
Nietrudno jest dostrzec, że blog stał się niemal integralną częścią firmowych witryn internetowych. Jedne cieszą się dużym ruchem organicznym, generując zyski, inne zaś świecą pustkami, nie zachęcając do poświęcenia czasu na ich lekturę. Tym, co jednoznacznie wpływa na sukces redagowanych treści, jest poziom zaangażowania w ich tworzenie.
Wielu przedsiębiorców ślepo podąża za trendem redagowania artykułów na bloga dla swojej firmy, licząc na szybkie wyniki. Idąc tym tokiem myślenia, łatwo można się przeliczyć. Podejmując się opieki nad firmowym blogiem, nie należy zapominać, że:
- treści przynoszą korzyści, ale wtedy gdy mają charakter ekspercki i są redagowane z myślą o odbiorcy. Pisane „na szybko”, bez rozeznania w temacie, stają się bezwartościowe i najprawdopodobniej nie zbudują dla Twojej firmy pożądanego wizerunku.
- Sukces wymaga czasu i poświęcenia, a więc częstych publikacji oraz aktualizowania informacji na blogu. Częstotliwość dodawania wpisów jest decydująca, ponieważ ma wpływ na pozycjonowanie oraz dostarcza czytelnikom regularnej dawki nowych informacji, a więc zachęca ich do odwiedzin na stronie, stwarzając okazję do generowania ruchu.
- Zaniechanie obowiązków związanych z powadzeniem bloga, czyli nieaktualne informacje, które nie mają pokrycia z rzeczywistością, nieregularnie dodawane wpisy lub ich brak, mogą stać się podstawą do wysuwania wniosków przez czytelników, że zaniedbujesz ich oraz swój biznes.
Czy blog jest koniecznością?
Dobrze poprowadzony blog firmowy niesie za sobą multum korzyści. Jest szansą na wyprzedzenie konkurencji, zdobyciem nowych klientów, zwiększeniem sprzedaży, daje możliwości reklamy własnych produktów w artykułach, umożliwia pozyskiwanie wartościowych linków, angażuje czytelników, umożliwia im udostępnianie wpisów. Każdy, kto zdaje sobie sprawę z plusów wynikających z prowadzenia bloga, decyduje się z nich skorzystać. I ty też powinieneś, biorąc wcześniej pod uwagę, że przebicie się przez gąszcz artykułów, które co rusz pojawiają się w sieci, jest nie lada wyzwaniem.
Podejmując decyzję o założeniu firmowego bloga, zastanów się, czy dysponujesz:
- czasem,
- umiejętnościami pisarskimi,
- wiedzą, którą będziesz umiał przekazać na użytek odbiorców,
- nietuzinkowymi pomysłami na artykuły, które pozwolą Ci uzyskać przewagę nad konkurencją
- wystarczającym budżetem do realizowania działań, jesteś w stanie poświęcić pieniądze na stałe ulepszanie swojej witryny.
A ponadto znasz zasady SEO i potrafisz je implikować w swoje treści, by móc ubiegać się o najwyższe pozycje w przeglądarce.
Jeśli nie masz czasu lub ochoty zajmować się blogiem firmowym, zawsze możesz zlecić to zadanie specjalistom, np. agencji Content Writer.
Opieka nad blogiem – podsumowanie
Każdy z wymienionych wyżej faktorów będzie miał wpływ na jakość Twojego bloga, tym samym przełoży się na wizerunek firmy. Z tego względu należy zadbać o nie po kolei, by móc zapewnić odwiedzającym doświadczenia na najwyższym poziomie.