Pozycjonować czy nie? Taki dylemat dosięga wielu przedsiębiorców prowadzących biznes w internecie. Sprawdź z nami, w jakich sytuacjach warto a nawet trzeba, zdecydować się na SEO.
Czym jest SEO?
Nawiązując do zwrotu Search Engine Optimalization, chodzi o poprawę widoczności danej strony internetowej w wyszukiwarce. Proces ten odbywa się przy pomocy specjalistów, którzy bardzo dobrze rozumieją sposób działania algorytmów Google. Przedsiębiorcy, którzy są żywo zainteresowani tym procesem, zastanawiają się ile kosztuje pozycjonowanie SEO i czy warto w nie zainwestować. Odpowiedź na te pytania jest uzależniona od kilku czynników.
Kiedy warto zainteresować się pozycjonowaniem?
Treści prezentowane w internecie można podzielić na kreowane pod kątem zysku lub nie. Dlatego szczególnie osoby, które prowadzą sklepy internetowe albo w inny sposób zarabiają poprzez sieć, są wręcz zachęcane do pozycjonowania. Jednak nawet ci, którzy tworzą treści niemające na celu przyniesienia zarobku, chcą mieć sporą rzesze fanów i osób stale odwiedzających daną stronę. Wniosek z tego, że pozycjonowanie SEO zalecane jest niemal każdemu.
Dlaczego ludzie obawiają się pozycjonowania?
Przedsiębiorca podejmujący inwestycje chce wiedzieć, kiedy prognozowany jest moment jej zwrotu. Dlatego nie dziwi pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie SEO. Może ono wynikać również z obawy o skuteczność danej metody promocji. Jednak algorytmy Google nie są „stworzeniami” reagującymi emocjonalnie. „Myślą” matematycznie i działają na podstawie konkretnych kluczy. Dlatego odpowiednio przeprowadzony proces pozycjonowania SEO po prostu musi działać.
Aby uniknąć mało skutecznych metod warto współpracować jedynie z najlepszymi agencjami. Dzięki doświadczeniu, ogromnej wiedzy i ciągle podnoszonym umiejętnościom potrafimy skutecznie wypromować dowolną stronę internetową. Niestety, na rynku działają również mało doświadczeni pozycjonerzy, którzy nie rozumieją wielu zasad i sposobów działania wyszukiwarki. Ich praca nie okazuje się więc tak profesjonalna i nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Czy pozycjonowanie rzeczywiście się opłaca?
Z pełnym przekonaniem należy powiedzieć, że tak. Dlaczego? Ze względu na zbudowanie zaufania odbiorców i poprawę widoczności. Strony widoczne na pierwszych 3 kartach wyników wyszukiwani Google są odwiedzane 80% częściej niż te występujące dalej. To powoduje, że ruch na stronie odpowiednio wypromowanej jest zdecydowanie większy i sprzyja generowaniu zysku. To, ile kosztuje pozycjonowanie SEO, należy zestawić z okresem prowadzenia kampanii reklamowej, który najczęściej jest długoterminowy.
Widoczność to tylko jeden z elementów. Wiele osób dokonuje zakupów po dokładnej weryfikacji danej firmy lub produktu. Jeśli daną stronę trudno będzie odszukać, drastycznie maleje prawdopodobieństwo dokonania akcji sprzedażowej.
Z wyżej wymienionych powodów koniecznie należy rozważyć, z jakim podmiotem współpracować w ramach promocji biznesu i jakimi sposobami go przeprowadzić. Skuteczna kampania da korzyści trwające przez bardzo długi czas.