Zasadniczo w networkingu chodzi o rozwijanie relacji, budowanie kontaktów i interakcję z ludźmi. Koncentruje się na poszerzaniu kręgów wpływu. Dobry networking jest ważny dla rozwoju Twojej kariery. Poprzez nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z różnymi ludźmi możesz czerpać korzyści zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej.

Dzielenie się wiedzą

Na spotkaniach networkingowych można dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami. Niezależnie od tego, czy chodzi o informację zwrotną, czy omówienie swojego punktu widzenia, zobaczysz rzeczy z innej perspektywy. Zdobędziesz też wiele ciekawych informacji. 

Istnieje duża szansa na to, że spotkasz ludzi, którzy kiedyś byli w tym samym miejscu, co Ty dzisiaj. Zobaczysz, w jaki sposób osiągnęli sukces. Możesz też uniknąć wielu pułapek i błędów.

Możliwości

Dzięki zmotywowanej grupie właścicieli firm pojawia się mnóstwo możliwości! Nawiązujesz kontakty, pozyskujesz potencjalnych klientów, zdobywasz cenną wiedzę. Możesz podzielić się swoim doświadczeniem i zbudować pozycję eksperta. Zanim wybierzesz się na spotkanie, zastanów się nad swoimi celami biznesowymi/wizją. 

Siła powiązań biznesowych

Praca w networkingu polega na udostępnianiu, a nie na przyjmowaniu. Chodzi o budowanie zaufania i pomaganie sobie nawzajem w osiąganiu celów. 

Regularnie nawiązując kontakty i znajdując okazję do pomocy, możesz wzmocnić relacje. Dzięki temu znajdziesz wsparcie przy osiąganiu swoich celów. Poznając nowe osoby, skutecznie wychodzisz ze swojej sfery komfortu. W ten sposób budujesz bezcenne umiejętności społeczne oraz pewność siebie. Przydadzą Ci się w każdej sytuacji. 

Rozwijaj swoją karierę

Bycie widocznym i zauważalnym to ogromna korzyść z networkingu. Pomaga w rozwoju kariery. Uczestnicząc regularnie w wydarzeniach zawodowych i towarzyskich, poznasz potencjalnych pracodawców. Zbudujesz wizerunek kompetentnej, rzetelnej i wspierającej osoby. 

Poszerzając sieć kontaktów, otworzysz drzwi do nowych możliwości biznesowych, rozwoju kariery i osobistego. 

Zyskaj inną perspektywę

Łatwo jest dać się wciągnąć w codzienne życie zawodowe i popaść w rutynę. Rozmawiając z innymi osobami w swojej dziedzinie lub specjalistami w konkretnej branży, możesz zyskać nową perspektywę na daną sytuację. 

Tak długo, jak masz silną więź profesjonalnych powiązań, bądź pewny, że znajdziesz kogoś, kto odpowie na najtrudniejsze pytanie. A jeśli nawet nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi, dostaniesz informację o przydatnych źródłach. Dzięki temu rozwiążesz swoje problemy.

Jak przygotować się do spotkania?

O ile networking jest korzystny dla Twojej kariery, a nawet życia osobistego, w rzeczywistości wiele osób stresuje się przed spotkaniami. Czują opory przed rozmową z nieznajomym na konferencji lub innym wydarzeniu. Nowoczesna sala konferencyjna spełnia potrzeby uczestników. Jest wyposażona w profesjonalny sprzęt audiowizualny.

Dlatego planuj z wyprzedzeniem i rozważ kilka istotnych kwestii do dyskusji. Dzięki temu będziesz wiedział, o czym rozmawiać z nowymi osobami. Te tematy nie muszą dotyczyć tylko pracy, ale też hobby i samego wydarzenia. Pamiętaj, by zabrać ze sobą wizytówki.

Udostępnij