Co to jest Zbrush i dlaczego warto się go nauczyć?

    ZBrush to popularne narzędzie do projektowania 3D. Duży nacisk kładzie na pędzle. Pozwala tworzyć bardzo złożone i realistyczne projekty. Pozwala wyeksportować modele wraz z mapami tekstur do silników gier lub innych. To świetne oprogramowanie do ustawiania, animacji i renderowania. Zobacz, dlaczego warto się go nauczyć.

    Wprowadzenie do ZBrush

    To, co odróżnia go od innych narzędzi 3D, jest możliwość naśladowania tradycyjnych technik rzeźbienia. Wszystkie czynności można wykonać cyfrowo na komputerze. Rzeźbienie w ZBrush przypomina pracę z wirtualną kulką gliny. 

    Zanim pojawiły się takie narzędzia, jak ZBrush, artyści musieli skrupulatnie tworzyć szczegółowe obiekty przy użyciu złożonego oprogramowania i metod. Było to bardzo uciążliwe, a czasami nawet niemożliwe. 

    ZBrush pozwala tworzyć modele 3D o wysokiej rozdzielczości do filmów, gier video i efektów specjalnych. Istnieje duża szansa, że już je kiedyś widziałeś. Jest popularnym narzędziem wśród profesjonalnych studiów filmowych i gier video. Graficy znający ZBrush znajdą też zatrudnienie w szkolnictwie wyższym, marketingu i wszędzie tam, gdzie istnieje zapotrzebowanie na animacje i efekty 3D na wysokim poziomie. Jeśli chcesz nauczyć się obsługi tego programu, wybierz warsztaty graficzne. Koncentrują się przede wszystkim na umiejętnościach praktycznych.

    Dlaczego warto znać ZBrush?

    Branża 3D rozwija się bardzo dynamicznie, a znajomość ZBrush będzie potrzebna z kilku powodów. Przede wszystkim oprogramowanie jest wyposażone w zestaw narzędzi, które pozwalają wykonać określone procedury w ciągu kilku minut. 

    pobrane-zbrush-1.png

    Pozwala grafikom wykazać się w pełni kreatywnością i wyobraźnią. Możliwości działania nie są tu ograniczone. ZBrush zapewnia dużą swobodę w niskiej i średniej rozdzielczości podczas tworzenia siatki podstawowej. Podczas rzeźbienia pozwala na dodanie objętości przy jednoczesnym zachowaniu jednolitej rozdzielczości i rozkładu wielokątów w siatce.

    Mówiąc najprościej, ZBrush to przyszłość projektowania graficznego. Dostępne narzędzia i metody pozwalają każdemu grafikowi uwolnić się od ograniczonego artretyzmu. 

    Popularne funkcje w ZBrush

    Pozwala pracować łatwo i skutecznie. Stosuje nieliniowy przepływ pracy. Dzięki temu graficy mogą skuteczniej wykonać swoje zadania. Program oferuje około 30 różnych typów pędzli. Każdy model ma unikalne przypisanie wraz z ogólnymi kontrolami rozmiaru, twardości, kształtu, wzoru, intensywności i wielu innych.

    Z kolei Polypaint pozwala użytkownikom malować na powierzchni obiektu bez żadnych elementów sterujących i korekt mapy tekstur. Kolory można łatwo sprawdzić po zakończeniu zadania. ZBrush umożliwia rzeźbienie 2.5 D za pomocą kilku pędzli. Pixol pomaga w dodawaniu własnych kolorów, głębokości, materiału, pozycji i oświetlenia.

    Warto również wspomnieć o transpozycji. Jest podobna do animacji szkieletowej. Dzięki niej użytkownik może oddzielić część modelu i pozostawić ją bez konieczności tworzenia szkieletu. ZBrush oferuje też wiele innych ciekawych funkcji. Jedną z nich jest podgląd renderowania 360 stopni.

    Piotr Karwinowski

    Leave a Reply

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *