Jak powinna wyglądać pieczątka firmowa?

    Pieczątka firmowa nie jest w Polsce obowiązkowa. A jednocześnie większość przedsiębiorców się na nią decyduje. Z kilku bardzo prostych powodów:

    1. Zawiera ona istotne dane i pozwala je przenieść na dokument jednym szybkim ruchem
    2. Wielu kontrahentów traktuje posiadanie pieczątki jak obowiązek i nie przyjmuje dokumentów bez odbitego stempla
    3. Posiadanie pieczątki działa jak wizytówka – daje dużo punktów do wizerunku profesjonalisty (to trochę smutne, ale niestety prawdziwe)

    W dzisiejszym tekście wyjaśnimy się, co powinna zawierać pieczątka firmowa.

    Niezależnie od tego, jakie elementy zdecydujesz się zawrzeć na swojej pieczątce firmowej, w jej wyprodukowaniu pomogą specjaliści z Zebra Print. W ofercie tej drukarni cyfrowej znajduje się szeroki wybór stempli w wielu różnych rozmiarach.

    Pieczątka firmowa – co na niej zawrzeć?

    Pieczątki firmowe zasadniczo spełniają dwie funkcje – są dodatkowym, obok podpisu potwierdzeniem naszej tożsamości oraz przekazują kontrahentowi ważne dane na temat naszego przedsiębiorstwa. Odpowiednio sformatowany stempel można umieścić nie tylko na dole strony, ale też na umowie w miejscu na dane (o wiele mniej przepisywania).

    Co powinna zawierać pieczątka w jednoosobowej działalności?

    Najpotrzebniejsze elementy, jakie powinny znaleźć się na tego typu pieczątce to numer NIP oraz adres, pod którym zarejestrowana jest działalność.

    Na pieczątce jednoosobowej firmy niemalże automatycznie pojawi się też nazwisko jej właściciela. W wypadku tego typu przedsiębiorstw musi ono być zawarte w nazwie.

    Jak powinna wyglądać pieczątka spółki komandytowej lub z ograniczoną odpowiedzialnością?

    W tym wypadku na stemplu powinna pojawić się nazwa, NIP, KRS i oznaczenie sądu rejestrowego. Pamiętać należy też, że tego typu działalność już może reprezentować więcej niż jedna osoba. Dlatego właśnie tworząc pieczątkę dla siebie, warto zawrzeć na niej nazwisko oraz pełnioną funkcję.

    Inne elementy pieczątki

    Zdarzają się sytuacje, w których pieczątka bywa wykorzystywana zamiast wizytówki. Dane są przybijane nie tylko jako potwierdzenie tożsamości, ale również by pozostawić kontakt. Dlatego właśnie niektórzy na stemplu zawierają również następujące dane:

    • numer telefonu
    • adres elektroniczny
    • adres strony internetowej
    • konto bankowe
    • REGON

    Pieczątka z logo czy bez?

    Logo jest bardzo ważnym elementem budowania marki za pomocą warstwy wizualnej. Jeśli chcemy, aby ta taktyka działała, musimy zawierać emblemat firmy absolutnie wszędzie – w mailach, na firmowej papeterii oraz na pieczątkach.

    Tutaj należy jednak pamiętać, że nie każde logo będzie wyglądało dobrze na stemplu. Swoją rolę spełnią tutaj symbole proste. Te bardziej skomplikowane już mogą się rozmazywać i w niektórych sytuacjach wyglądać niewyraźnie.

    Nie ma żadnych oficjalnych wytycznych odnośnie tego, co musi zawierać pieczątka. Projektując warto jednak kierować się zasadami prostoty i zdrowego rozsądku. Głównym zastosowaniem stempla jest jednak przekazywanie istotnych informacji. Jeśli będzie ich zawierał zbyt dużo, może dojść do zaburzenia przekazu.

    Piotr Karwinowski

    Leave a Reply

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *