Myślisz, że nie ma nic prostszego, niż widoczność w sieci? A może masz już stronę internetową, która Cię zadowala? Wszystko wygląda dobrze, ale… klientów brak? Przed Tobą dwie drogi rozwiązania problemu. Możesz na własną rękę popracować nad rozpoznawalnością Twojej marki. Albo pozostawić to agencji SEO.

Piotr zajmuje się stolarką. Fach od zawsze ma w ręku, w końcu pochodzi z rodziny, która od dziesięcioleci zajmuje się obróbką drewna. Mimo że nie narzeka na brak klientów, to chciałby wypłynąć na głębokie wody i pozyskiwać więcej nowych zleceń. Kuzyn w niedrogiej cenie tworzy mu wymarzoną stronę dla jego biznesu.

Niestety sama witryna gubi się w odmętach wyszukiwarki. Piotr nie daje się zwątpieniu. Postanawia w chwilach wolnych dowiedzieć się nieco więcej o sposobach promocji swoich usług. Poznaje definicję SEO:

Search Engine Optimization — optymalizacja treści pod silnik wyszukiwarki, która pomaga w widoczności witryny w wynikach organicznych (niepłatnych).

Piotr z nową dawką wiedzy zabiera się do pracy. Podłącza do witryny narzędzia analityczne, zakłada stronę na Facebook, tworzy teksty na witrynę. Początkowo zajmuje się tym pół godziny dziennie, potem niepostrzeżenie minuty przeciekają przez palce. Mija miesiąc, a efektów brak, pomijając kurczącą się dobę i telefony od zniecierpliwionych klientów.

Początkowo prosta czynność staje się nieprzyjemnym obowiązkiem. W końcu Piotr szuka innej drogi i postanawia delegować obowiązki.

Tylko na kogo?

W takim przypadku rozsądnym rozwiązaniem okazuje się powierzenie tych zadań profesjonalistom.

Czym jest agencja SEO?

Czy też borykasz się z problemami Piotra? Z pozoru prosta czynność Cię przytłacza? Spieszymy z odpowiedzią, czym tak naprawdę jest agencja SEO https://www.kobosystem.pl/. Audyt, strategia, kreacja, innowacyjne technologie oraz obsługa Twoich działań marketingowych — w takich dziedzinach agencja może Ci pomóc. Co one oznaczają?

Audyt

Przede wszystkim wybrana przez Ciebie firma pomoże Ci zmierzyć widoczność marki w sieci. Pokaże, co udało się zrobić i w przeliczalnych danych określi wartość firmy w wynikach wyszukiwania. Dzięki audytowi zrozumiesz, jak działa konkurencja.

Strategia

Kiedy już agencja zdefiniuje, na czym stoi Twoja firma, czas na stworzenie strategii działania. Zależnie od celu, dostosuje plan działania i pokaże narzędzia, którymi osiągniesz wymarzonych klientów, widoczność czy rozgłos. To kluczowy element współpracy ze specami od marketingu internetowego.

Po wstępnym zarysowaniu momentu początkowego oraz wyznaczeniu strategii czas na działanie.

Kreacja

Porządna agencja SEO to nie tylko działania badawcze i taktyczne. Przede wszystkim potrafi stworzyć przejrzystą i spójną narrację, która zawojuje organiczne wyniki wyszukiwania i serca odbiorców.

Kluczem do dobrej kreacji jest hasło „Content is the king”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza, że zawartość Twoich komunikatów w sieci stanowi klucz wypozycjonowania i wymarzonej rozpoznawalności.

Obsługa działań

Raz stworzony plan musi zostać z Tobą na dłużej. Dlatego współpraca z agencją SEO to długoterminowa, ale bardzo opłacalna przygoda dla Twojego biznesu. Dzięki temu spokojnie będziesz mieć przestrzeń i zajmiesz się swoją firmą. Nie będziesz tracić czasu na nieefektywne działania na własną rękę tak jak Piotr.

3 zasady współpracy z agencją SEO

Podążaj za nimi, a nie spotkają Cię rozczarowania ze współpracy. Zapamiętaj te trzy kroki!

Przejrzystość oczekiwań

Od początku zaznacz, na czym tak naprawdę Tobie zależy. Najlepiej, jeżeli przed rozpoczęciem wspólnego projektu z agencją odpowiesz sobie na kilka pytań:
● Kim są moi konkurenci?
● Kto jest moim klientem?
● Jaki cel chcę osiągnąć?
● Co mam ja, czego nie mają inni?
● Jakie są zalety mojego rozwiązania?

Choć na początku drogi marketingowej nie obędzie się bez briefu, czyli właśnie podobnych pytań do Ciebie zadanych przez agencję, to wiedz, że inaczej spojrzysz na swoje cele po odpowiedzeniu sobie na te kwestie. Im bardziej Ty będziesz posiadać klarowny obraz swojego biznesu, tym łatwiej będzie się można skomunikować z agencją.

Szybkość komunikacji (i działania!)

Jeżeli pojawią się nowe produkty w Twoim sklepie internetowym, powiedz o tym. Masz nowy pomysł na artykuł blogowy? Wyślij maila. Nie czekaj. Każdy nowy pomysł czy modyfikacja musi przejść przez ręce firmy, z którą nawiążesz współpracę. Bądź w stałym kontakcie. Ułatwi to rozwój Twojej marki.

Nie działaj na własną rękę.

Nawet najwięksi delegują działania marketingowe na innych! Pamiętaj, najdokładniejsza strategia nie obejmuje nagłych napadów weny. Konsultuj wszystko ze swoją agencją, nie zniechęcaj się obiekcjami i wątpliwościami drugiej strony. Po to masz specjalistów, żeby z nich korzystać. Nie bój się pytać. Nie miej obiekcji przed swoimi wymogami.

Finał historii na podsumowanie

Mija kilka miesięcy współpracy Piotra z agencją SEO. Jego strona znalazła się już wyżej w wynikach wyszukiwania. Za namową specjalistów kupuje też wizytówkę internetową i inwestuje w Google Ads. Jego firma prosperuje.

A czy Ty już zainwestowałeś w agencję SEO? Skontaktuj się z nami!

Udostępnij