W świecie dzisiejszych przedsiębiorstw wizytówkę uznaje się za przedłużenie zawodowej osobowości. Chociaż jeszcze do niedawna ten niewielki kartonik kojarzył nam się tylko z rekinami biznesów z najwyższej półki, dzisiaj sytuacja już się zmieniła i w dobrym tonie jest mieć swoją wizytówkę, nawet pracując na niższych szczeblach, zwłaszcza jeśli praca ta oznacza bezpośredni kontakt z klientem. Większy sukces odniesie dobry projekt. Jak się za to zabrać? Oto 4 najważniejsze zasady skutecznej wizytówki.
Profesjonalny projekt
Oczywiście współcześnie mamy dostęp do wielu programów graficznych, które umożliwiają nam samodzielne projektowanie i zabawy z grafiką, jednak prawda jest taka, że tę pracę najlepiej wykona profesjonalista. Projektant wykona wszystko według naszych zaleceń, a co ważne, zrobi to w estetyczny i zgodny z najnowszymi trendami sposób. Wizytówki bardzo często zostają na dłużej – w portfelu, notatniku czy wizytowniku (tak, wciąż w biznesie funkcjonują wizytowniki!), dlatego powinny one robić jak najlepsze wrażenie, a także być jak najtrwalsze. Trwałość z kolei zapewni wysoka jakość wykonania.
Wysoka jakość materiału
Wykonanie profesjonalnej wizytówki nie jest drogie, dlatego warto zainwestować nie tylko w projekt, ale i doskonałe wykonanie. Im bardziej atrakcyjny będzie materiał, tym lepsze wrażenie zrobi, a tym samym spowoduje, że chętniej sięgniemy po reklamowany produkt. Nasi potencjalni klienci będą zachęceni do skorzystania z naszych usług. Oto potęga przemyślanej reklamy. Również w tej niewielkiej, skondensowanej formie, jaką jest wizytówka.
Najważniejsze dane w jednym miejscu
Na wizytówce powinny znaleźć się najważniejsze dane dotyczące danego pracownika: imię i nazwisko, stanowisko, jakie zajmuje, a także nazwa firmy, którą reprezentuje. Poza tym wspomniane już logo firmy, a także wszystkie dane kontaktowe do konkretnej osoby – numer telefonu i adres e-mail. To dobre miejsce także na informacje adresowe siedziby przedsiębiorstwa. Zaprasza to do bezpośredniego kontaktu. W ten sposób na niewielkiej przestrzeni zawieramy przejrzyste informacje dotyczące działalności.
Spójna strategia wizualna
Na efektywność materiałów marketingowych składa się wiele elementów. Zacząć należy od spójnej strategii wizualnej. Zaprojektowany przez profesjonalistę logotyp znaleźć się powinien na wielu nośnikach. To nie tylko wszystko to, co wydrukowane, ale również wszelkiego rodzaju gadżety, które chętnie przyjmują potencjalni klienci. Długopisy, nośniki pamięci USB, notatniki czy kalendarze – z wydrukowanym logotypem, utrzymane w odpowiedniej kolorystyce robią pozytywne wrażenie i budują całą identyfikację wizualną. Warto zadbać o to, by barwy dość jednoznacznie się kojarzyły. Psychologowie kolorów mówią o tym, że najbardziej oddziałują na nas takie kolory, jak czerwony, zielony, żółty i pomarańczowy. Przykuwają uwagę i łatwiej się je przyswaja. Kierując się tymi kilkoma prostymi zasadami, mamy spore szanse na większy sukces i to długofalowy.