Co to jest długi ogon? Długi ogon to jedna ze strategii biznesowych, która umożliwia firmom osiągnąć zyski ze sprzedaży produktów, które są trudne do znalezienia przez potencjalnych klientów. Długi ogon (ang. Long Tail) to frazy, które są długie i skomplikowane. Zwykle zawierają więcej niż dwa słowa. Generują one dużo większy ruch niż popularne słowa kluczowe. Stosowanie długiego ogona w pozycjonowaniu jest doskonałą SEO taktyką. Tego typu frazy mają wyższą wartość konwersji, ponieważ są bardziej szczegółowe, dokładniej opisują dany produkt. Pamiętaj, za każdym razem, kiedy klient używa konkretnej frazy w wyszukiwarce Google, szuka dokładnie tego, co faktycznie kupi.

Zalety pozycjonowania na długi ogon

Pozycjonowanie stron WWW na długi ogon ma wiele zalet. Do najważniejszych zalicza się:

  • szybkie efekty pozycjonowania,
  • większe bezpieczeństwo pozycjonowania,
  • generowanie wyższych wyników sprzedaży i konwersji,
  • lepsza jakość i szybki wzrost ruchu,
  • niski współczynnik odrzuceń,

Dla każdego, kto prowadzi własny biznes w sieci, takie korzyści okażą się wystarczająco przekonujące, aby zdecydować się na pozycjonowanie na długi ogon. Dobrze byłoby umieścić frazy z long tail w kilku miejscach w tekście umieszczonym na stronie, zwłaszcza w którymś z nagłówków. To z pewnością będzie miało dodatkowo pozytywny wpływ na cały proces pozycjonowania.

Przydatne narzędzia do pozycjonowania na długi ogon

  1. Planer słów kluczowych w Google Ads – jest bardzo intuicyjny, prosty w obsłudze i całkowicie darmowy. Ułatwia wyszukiwanie i analizowanie trafnych zapytań. Planer pokazuje m.in. liczbę wyszukiwań danego zapytania w miesiącu, powiązane hasła, także prognozę ruchu słowa kluczowego. Korzysta z niego wiele firm.
  2. Keywordtool – darmowy program, który pomaga znajdować długie frazy na takich portalach jak Google, YouTube czy też Amazon.
  3. Google Trends – mniej popularny, choć równie skuteczne narzędzie pozwalające znaleźć trafne długie słowa kluczowe.

Praca nad słowami z długiego ogona jest niesamowicie ważna, bo właśnie od trafnego dobrania fraz zależy powodzenie pozycjonowanej witryny. Trzeba jeszcze podkreślić, że dobór słów kluczowych będzie efektywnie tylko wtedy, kiedy inne aspekty witryny będą skuteczne, tzn. strona WWW będzie szybko się wczytywać, tytuły i adresy URL zostaną właściwie opisane itp.

Pozycjonowanie na długi ogon może przynieść szybkie efekty, dlatego coraz więcej klientów decyduje się na tę formę pozycjonowania witryny pod względem dobory długich słów kluczowych. Najczęściej taka opcja używana jest przez osoby prowadzące sklepy internetowe. Użytkownicy zwykle wiedzą, czego dokładnie szukają i często wpisują w wyszukiwarce bardzo szczegółowe frazy kluczowe, np. „białe buty sportowe męskie nike”. To jest właśnie tzw. long tail – długie, konkretne i skomplikowane słowo, które pomaga w szybkim czasie dotrzeć do ulubionego produktu.

Udostępnij