Zapewne często słyszysz o tym, iż warto promować się w internecie. Jak mawiają:
“jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz”
Stwierdzenie to ma ogromny sens i każdy specjalista SEO/SEM będzie Ci w stanie wyjaśnić, co tracisz na braku promocji online. Pierwszą formą promocji z jaką najczęściej przychodzą do agencji klienci, jest pozycjonowanie strony internetowej w Google. Niestety często nie rozumieją długofalowości tego procesu i w trakcie przerywają działania. Dlaczego tak się dzieje? Zazwyczaj spowodowane jest to brakiem świadomości zalet obecności w wynikach organicznych. Poznaj 5 największych zalet z tym związanych.
Zwiększenie ruchu organicznego na stronie
Głównym celem pozycjonowania stron internetowych jest właśnie zwiększenie ruchu w bezpłatnych wyników wyszukiwania. W jaki sposób to następuje? Na podstawie odpowiednich słów kluczowych, które są wartościowe z punktu widzenia biznesowego – buduje się strategię SEO. Dopasowuje się w/w frazy do odpowiednich podstron (lub buduje nowe, gdy takowych nie ma) i zaczyna optymalizację. Prawidłowo dobrana i skonfigurowana podstrona daje nam podstawę do budowania widoczności organicznej. Pamiętaj, że coraz większa liczba użytkowników przekłada się na liczbę zapytań ofertowych lub sprzedaż produktów. To w jakim stopniu zależy również od oferowanych usług/produktów oraz ich konkurencyjności cenowej. Efekty działań SEO bardzo szybko można dostrzec na skutek działań takich, jak pozycjonowanie sklepu internetowego w Google – wzrost wartościowego ruchu przekłada się wtedy na większą liczbę zamówień online. Podczas wyboru odpowiedniego typu pozycjonowania zależy od zasięgu oferowanych usług i produktów. Dla przykładu firma działająca na terenie miasta Łodzi, powinna wybrać pozycjonowanie stron Łódź – jako najlepszą formę budowy ruchu organicznego w Google.
Budowanie świadomości marki
Pojawianie się na coraz wyższych pozycjach w wynikach Google nie oznacza jednak, że każdy kto zobaczy nasz wynik – kliknie w niego. Użytkownik, który otrzymuje wyniki ma do wyboru wiele wersów w wynikach i może wybrać inną stronę. Nie oznacza to, że nie widział naszego wyniku i w jego głowie nie kiełkuje już świadomość naszego brandu. Należy zwrócić uwagę, że podczas promocji w internecie, łączy się wiele sposobów. Użytkownik widzący naszą reklamę Google Ads lub baner na Facebook, chętniej kliknie, gdy wcześniej miał styczność z naszą marką – np. w wynikach organicznych Google.
Rozwój biznesu – online i offline
Celem każdych działań promocyjnych w ujęciu długofalowym jest rozwój naszego biznesu. Właśnie pozycjonowanie strony firmowej ma ogromny wpływ na tempo wzrostu. Budowanie widoczności organicznej opieramy na wybranych słowach kluczowych, ale widoczność buduje się dla całej domeny. Wraz z rozbudową contentu i linkbuldingiem wrasta autorytet całej domeny i daje to szansę wszystkim podstronom serwisu pojawiać się wysoko na ważne zapytania.