Czy wiesz, że aż 68% wszystkich “internetowych doświadczeń” rozpoczyna się w wyszukiwarce? Ludzie rzadko wpisują adres konkretnej witryny, zdecydowanie częściej “pytają” Google, gdzie znajdą interesujące ich rzeczy. To doskonała wiadomość dla wszystkich właścicieli stron www! Jeżeli Twoja witryna znajdzie się wysoko w wyszukiwarce, istnieje ogromna szansa na pozyskanie dużej ilości ruchu organicznego, czyli takiego, za jaki nie musisz płacić.

Działania SEO (search engine optimization) to nic innego jak optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Prowadzone skutecznie, pozwalają na uplasowanie się Twojej strony “na samym szczycie” Google. Pozycjonowanie ma ogrom zalet i – mimo że tekst dopiero się zaczyna – już teraz z całą pewnością możemy napisać, że naprawdę warto walczyć o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Żeby jednak nie pozostawić Cię bez odpowiednich argumentów, zebraliśmy tu wszystkie najbardziej istotne aspekty, które wpływają na to, że pozycjonowanie stron to obecnie nie tyle opcja, co konieczność!

Zalety i wady pozycjonowania stron www

Prześledźmy najważniejsze zalety i wady związane z pozycjonowaniem stron www. Szczególnie tych pierwszych jest naprawdę dużo.

Zalety pozycjonowania stron www

Bądź szczery – jak często, poszukując czegoś w wyszukiwarce, zaglądasz na dalsze strony w Google? Jesteśmy niemal pewni, że decydujesz się na otwarcie witryny z pierwszej czy drugiej strony wyników. Tak postępuje ogromna większość internautów. Dlatego też warto walczyć o bycie “na górze” w wyszukiwarce! Wiąże się z tym wiele korzyści – zarówno dla przedsiębiorców, jak i potencjalnych klientów.

Generujesz większy ruch na stronie

Im wyżej Twoja strona znajduje się w wyszukiwarce, tym więcej przyciągnie potencjalnych klientów. Oczywiście, wiele zależy od popularności fraz, na które da się ją wyszukać, ale – mimo wszystko – obecność na pierwszych stronach Google na pewno Twojej stronie nie zaszkodzi! Ba, wręcz przeciwnie – pomoże w generowaniu wartościowego ruchu. Dlaczego wartościowego? Wiąże się to z tym, że skoro ktoś szuka czegoś, co oferujesz, z większą dozą pewności po wejściu na stronę dokona zakupu.

Zwiększasz ilość transakcji

Ta zaleta umiejętnego pozycjonowania bezpośrednio wiąże się z pierwszą przez nas wymienioną. Większa liczba potencjalnych klientów to i większa ilość transakcji, czyli – generalnie rzecz ujmując – większe obroty. Ten efekt działań SEO raczej nie zasmuci żadnego przedsiębiorcy…

Budujesz rozpoznawalność marki

Im więcej punktu styku potencjalnego klienta z Twoją marką, tym lepsza będzie jej rozpoznawalność. To niebagatelna korzyść, płynąca z umiejętnego pozycjonowania stron www. Jak wskazuje większość badań, przed dokonaniem transakcji przeciętny klient widzi lub słyszy o marce co najmniej 3-4 razy. Dlatego też tak istotne jest to, żeby Twoja strona www “przewijała” się wszędzie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Czyli, oczywiście, również w Google.

Odpowiadasz na potrzeby potencjalnych klientów

Jak już wspomnieliśmy, skoro ktoś wpisuje w Google konkretną frazę i “w odpowiedzi” znajduje Twoją stronę www, będzie bardziej skłonny zaufać Twojej ofercie. W efekcie – także dokonać transakcji. Odpowiadanie na potrzeby potencjalnych klientów jest więc niezmiernie istotne.

Nie jesteś “w tyle” za konkurencją

Oczywiście, nie namawiamy Cię do “kopiowania” konkurencji, bo nie w tym rzecz, ale warto śledzić aktualne trendy w działaniach marketingowych i się do nich stosować. Wtedy masz pewność, że nie jesteś “w tyle” za konkurencją, co jest niezmiernie istotne.

Wady pozycjonowania stron www

Czy pozycjonowanie stron www ma jakiekolwiek wady? Widzimy tylko jedną. Czy można jednak określić ją jako “wada”? Można byłoby z pewnością polemizować…

Pozycjonowanie się nigdy nie kończy…

Działania SEO to proces czaso- i pracochłonny. Spektakularne efekty widzi się nie od razu, ale – uwierz – warto na nie poczekać. Oczywiście, kluczem do sukcesu jest umiejętne prowadzenie działań. W tym przypadku zdecydowanie warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów, jak np. nasza agencja SEO/SEM KoboSystem.

Chcesz być jeszcze bardziej skuteczny? Połącz pozycjonowanie organiczne z Google Ads!

Jeżeli chcesz zobaczyć efekty szybciej niż po kilku tygodniach, warto prowadzić działania w sposób fachowy i kompleksowy. Idealnym dopełnieniem działań SEO jest prowadzenie kampanii Google Ads. Wtedy pierwsze efekty możesz zobaczyć tak właściwie niemal od pierwszej chwili. KoboSystem zajmuje się również obsługą systemów reklamowych, więc nawiązując współpracę z agencją, możesz skorzystać od razu z większej liczby usług i zmaksymalizować efekty działań.

Udostępnij