Kolor ma potężny efekt na podświadomość w każdej części życia. Zrozumienie jakie jest znaczenie kolorów w biznesie daje nieocenione narzędzie do uzyskania najlepszej odpowiedzi na działania marketingowe i promocyjne, a ostatecznie do stworzenia udanego biznesu.
Stosując informacje o znaczeniu kolorów w biznesie w celu ulepszenia własnego profilu działalności i marketingu, nie należy używać żadnego koloru samodzielnie. Zawsze najlepiej jest użyć uzupełniającego koloru, ponieważ nadmierne użycie jednej barwy może zniweczyć jej działanie i faktycznie wywołać efekt odwrotny od zamierzonego.
Znaczenie koloru czerwonego
Na początek czerwony to ciepły i pozytywny, bardzo fizyczny kolor, który zwraca na siebie uwagę i wymaga podjęcia działań. W psychologii kolor czerwony oznacza energię, pasję, działanie, siłę i podniecenie. Stymuluje zmysły fizyczne, takie jak apetyt, pożądanie i namiętność. Chociaż często jest używany do wyrażania miłości, tak naprawdę bardziej odnosi się do seksualnej namiętności i pożądania, podczas gdy różowy odnosi się bardziej do miłości romantycznej. Kolor czerwony reprezentuje energię męską, podczas gdy jego bardziej miękka wersja, różowy, kojarzy się z energią kobiecą. Jest to uniwersalny znak niebezpieczeństwa i ostrzeżenia. Jest to kolor, który może także pokazywać i wywoływać agresję i złość, szczególnie jeśli jest stosowany w nadmiarze w niewłaściwych zastosowaniach.
Znaczenie koloru niebieskiego
Niebieski jest najbardziej uprzywilejowanym kolorem ze wszystkich, a zatem najbezpieczniejszym w użyciu. Odnosi się do zaufania, uczciwości i niezawodności, a tym samym pomaga budować lojalność klientów. Kolor niebieski oznacza pewność, niezawodność i odpowiedzialność. Inspiruje mądrość i wyższe ideały, ale jest także konserwatywny i przewidywalny. Fizjologicznie niebieski uspokaja, zmniejszając napięcie i strach. Spowalnia tętno i zmniejsza apetyt. Będąc chłodnym kolorem tworzy wrażenie przestrzeni.Niebieski dodaje siły i jedności oraz działa terapeutycznie na umysł i ciało. Zapewnia harmonię w mowie. Niebieski działa dobrze w świecie korporacyjnym i jest często używany w bardziej konserwatywnych typach firm, takich jak księgowość, firmy ubezpieczeniowe, banki i inne firmy finansowe, w których zaufanie i wiarygodność są ważne.