Wygodne płatności Cashbill – sprawdź, co to jest

     

    CashBill to polska instytucja płatnicza, sprawdzona przez Komisję Nadzoru Finansowego, która pośredniczy w płatnościach online. Firma świadczy usługi, które można zrealizować za pośrednictwem: paypal, paysafecard, kart płatniczych, płatności BLIK, płatności Premium SMS, standardowych przelewów bankowych oraz przelewów natychmiastowych, czyli Pay-By-Link. CashBill jako pierwsi w Polsce udostępnili usługę portfela elektronicznego dla płatności SMS, która jest obecnie niesamowicie popularna wśród osób dokonujących płatności online. 

    1. Co to jest CashBill?

    2. Cashbill z punktu widzenia twórcy sklepów internetowych

    3. Jak rozpocząć współpracę z Cashbill? 

    4. Co zrobić, gdy system Cashbill szwankuje? 

    5. Czy płatności online są potrzebne w sklepach internetowych?

     

    Cashbill z punktu widzenia twórcy sklepów internetowych

    Cashbill to wygodne rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych, którzy poszukują dobrej usługi agregującej najważniejsze metody płatności online. Cashbill wydało dedykowaną wtyczkę do CMS-ów takich jak WordPress, dzięki którym każdy sklep może oferować różnorodne płatności swoim klientom internetowym. Cashbill można uruchomić w sklepie obsługiwanym przez Magento, Shopper, SlickShop, PrestaShop i przez wiele innych popularnych systemów do obsługi sprzedażowej online. Twórcy Cashbill zapewniają, że nawet jeśli jeszcze w przeszłości nie współpracowali z konkretnym CMS-em, warto zwrócić się do nich z prośba o utworzenie dedykowanego rozwiązania do zintegrowania funkcji sklepowej z mobilnymi płatnościami Cashbill.

    Jak rozpocząć współpracę z Cashbill? 

    Rozpoczęcie współpracy z Cashbill przebiega szybko: ilość formalności do spełnienia jest minimalna. Integracji tego systemu płatności z własną platformą sprzedażową można dokonać samodzielnie, bez konieczności sięgania po wsparcie techniczne. Dodatkowo, interfejs do zarządzania płatności jest bardzo intuicyjny. Jeśli jednak będziemy potrzebowali pomocy, użytkownikom służy pracownik Cashbill dostępny na infolinii. 

    Aby rozpocząć współpracę z Cashbill, konieczne jest zapoznanie się z regulaminem usługi, zaakceptowanie jego warunków oraz zarejestrowanie się w systemie. Zgłoszenie wysłane w ten sposób jest moderowane przez administrowane: po upływie maksymalnie jednego dnia roboczego możemy spodziewać się zaakceptowania naszej oferty. Platforma nie pobiera żadnych opłat za rejestrację sklepu w systemie płatności Cashbill.pl. Aby zarejestrować się w usłudze nie trzeba przesyłać żadnych dokumentów: wpisy do CEIDG jest widoczny dla wszystkich, podobnie jak wpis do KRS. 

    Gdy zgromadzimy już pierwsze środki w systemie Cahsbill, musimy zlecić wypłatę na nasze konto bankowe. Na wypłatę czeka się maksymalnie jeden dien roboczy. 

    Co zrobić, gdy system Cashbill szwankuje? 

     

    Zdarza się, że klienci kupujący towary za pośrednictwem Cashbill nie otrzymują długo towaru opłaconego w ten sposób. Warto wtedy zgłosić się przede wszystkim do sprzedawcy oraz jeszcze raz przeczytać zasady realizacji transakcji. Być może sprzedawca zastrzega sobie, że realizacja zamówienia może wydłużyć do dwóch tygodni? Jeśli jednak sprzedawca twierdzi, że nie otrzymał od nas pieniędzy, a my jesteśmy pewni, że takowe przelewaliśmy, wówczas powinniśmy wziąć z naszego maila potwierdzenie nadania płatności. Cashbill wysyła takie potwierdzenia za każdym razem, gdy rozpoczyna operację, a więc wtedy, gdy otrzymuje zlecenie przyjęcia płatności. Za każdym kolejnym krokiem wysyłane są też maile:  o tym, czy pieniądze zostały przyjęte i przekazane do odbiorcy. Gdy mamy potwierdzenie, że nasze pieniądze zostały przekazane do systemu Cashbill, a nie dotarły przez długi czas do odbiorcy, wówczas powinniśmy zgłosić się do obsługi klienta Cashbill. Najlepiej jest wysłać pisemną prośbę o rozpatrzenie naszej sprawy, załączając w dokumencie potwierdzenie nadania przelewu. Zwykle trzeba poczekać kilka dni na odpowiedź pracowników. Przyczyn takich problemow może być wiele, jednak nie zdarzają się one często. Zwykle jest to problem techniczny leżący mimo wszystko po stronie sklepu klienta. 

     

    Czy płatności online są potrzebne w sklepach internetowych?

    To pytanie w 2020 roku wydaje się już niepotrzebne: jeśli ktokolwiek do tego czasu nie umożliwił swoim klientom dokonywania natychmiastowych przelewów przez internet, zmuszając ich do przelewania pieniędzy metodą tradycyjną, niedługo po prostu wypadnie z rynku. Klienci są przyzwyczajeni do komfortu, jaki dają natychmiastowe przelewu online. Jeśli trafia na sklep, w którym przelewy robi się tradycyjnie: za pomocą druczka, wówczas mogą uznać, że taki sklep nie jest bezpieczny ani godny zaufania. 

    Dodatkowo, pozostając przy tradycyjnych płatnościach, musimy liczyć się z tym, że środki będą przepływały długo: my jako właściciele czekamy na nie długo, a klient czeka tym dłużej na realizację usługi i wysyłkę towaru. Obsługiwanie tradycyjnych płatności jest również trudne pod kątem organizacyjnym, bo wymaga od nas ręcznego obsługiwania każdej transakcji: musimy sprawdzić, czy przelew już doszedł, a w sytuacji, gdy długo go nie ma, musimy skontaktować się z klientem. Jest to ogromna strata czasu, od której ochrania korzystanie z przelewów natychmiastowych. 

    Piotr Karwinowski

    Leave a Reply

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *